Motoryzacja w międzywojennej Polsce

old-car-1103658-mW niedługo po zakończeniu pierwszej wojny światowej w początkach lat 20stych XX wieku w ówczesnej Polsce po drogach przemieszczało się ponad 7500 zarejestrowanych samochodów. Liczba ta do roku 1927 podskoczyła ponad dwukrotnie do 16 000 aut. Można powiedzieć, że rosła w tym tempie nieprzerwanie aż do Wielkiego Kryzysu. Jednak mimo szybko rosnącego zainteresowanie nowym wynalazkiem, jakim wówczas było auto, Polska pod względem liczby samochodów była daleko za światową czołówką.

 

Na przeszkodzie do zmiany tego stanu stały głównie drogi, będące w niezwykle słabym stanie. Do tego dochodziła mała zamożność społeczeństwa, które dopiero, co odzyskało wolność.
Pompy, bo tak nazywano pierwsze stacje benzynowe w Polsce pojawiły się w stolicy w orku 1924. Nim paliwo było dostępne na dobrze nam znanych stacjach, jego zakup było możliwy wyłącznie w aptekach lub wprost ze składów chemicznych. Rozwój motoryzacji w międzywojennej Polsce miał miejsce wyłącznie na terenie większych miast. Poza nimi brał było warunków pozwalających na korzystanie z dobrodziejstw samochodu.

Komentarze są zamknięte.