Polskie pojazdy symbolem PRL-u

Okres PRL-u kojarzy się z wieloma absurdami, wśród których można wymienić długie kolejki, kartki na żywność i odzież, pochody i demonstracje, a także nowomowę i ocenzurowaną literaturę. O ile za tymi elementami PRL-owskiej rzeczywistości nikt już dziś nie tęskni, ogromny sentyment budzą zabytki polskiej motoryzacji, które niegdyś królowały na polskich drogach. W PRL-u produkowano samochody osobowe, takie jak Fiat 125p czy 126p, czyli popularny Maluch. Inne marki: Meduza, Mikrus, Polonez, Ogar, Wars, Syrena czy wreszcie Warszawa były chlubą ówczesnej polskiej motoryzacji, a widziane dziś na ulicach wywołują żywe reakcje przechodniów. W PRL-u ogromną popularnością cieszyły się także polskie motocykle o finezyjnych nazwach: Gazela, Junak, Osa, Komar czy Sokół. Wiele z tych pojazdów znajduje się dziś w rękach pasjonatów dawnej motoryzacji, którzy rezygnują z nowoczesnych, wygodnych i tańszych w eksploatacji samochodów na rzecz kosztownych w utrzymaniu aut. Mają one jednak coś, czego brak współczesnym pojazdom – duszę i niepowtarzalny klimat minionej epoki.

Komentarze są zamknięte.